"Donoma" εκεί που η ουσία ξεπερνά την ύλη... Δραματική 2010, Γαλλία, Έγχρωμη, Διάρκεια: 133' «Μια δασκάλα έχει μια αμφιλεγόμενη σχέση με έναν μαθητή της, μια έφηβη διαποτισμένη από τη θεωρία του αγνωστικισμού νιώθει να την καλεί ο Θεός, μια φωτογράφος δίνεται σε έναν άγνωστο: άραγε επιλέγουμε να αγαπήσουμε; Επιλέγουμε να αγαπηθούμε;» Μια φρέσκια ταινία από έναν ολόφρεσκο σκηνοθέτη, παρακολουθήσαμε στο auditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου. Τι κι αν στοίχισε μόλις 150 ευρώ; Τα συναισθήματα και ο προβληματισμός που γεννά η ταινία είναι ανεκτίμητης αξίας... "Donoma": μια ταινία που κερδίζει το ενδιαφέρον εξαρχής, μια και το κόστος παραγωγής της μοιάζει ασύλληπτο! Μόλις 150 ευρώ. Όχι δεν λείπει κανένα μηδενικό, τόσο κόστισε η ταινία στον σκηνοθέτη της, Djinn Carrenard, ο οποίος υπογράφει επίσης το σενάριο, και είναι εικονολήπτης, ηχολήπτης και μοντέρ της ταινίας του, η οποία προβλήθηκε στο πλαίσιο του 12ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου. Η υπόθεση αφορά σε τρεις ιστορίες ανθρώπων: μια δασκάλα και η αμφιλεγόμενη σχέση που αναπτύσσει με τον μαθητή της, μια έφηβη διαποτισμένη από τη θεωρία του αγνωστικισμού που νιώθει να την καλεί ο Θεός, μια φωτογράφος που δίνεται σε έναν άγνωστο άνδρα. Κοινός άξονας και των τριών ιστοριών η αγάπη: άραγε επιλέγουμε να αγαπήσουμε; Επιλέγουμε να αγαπηθούμε; Νέοι ηθοποιοί που παίζουν τρομερά ρεαλιστκά, διάλογοι που δεν παραπέμπουν σε κείμενο και που θα μπορούσες να τους ακούσεις δίπλα σου, την ώρα που πίνεις καφέ ή στη διπλανή παρέα...ο ίδιος ο σκηνοθέτης σε masterclass που παρέθεσε μετά το τέλος της προβολής, εξηγεί πως για να φτιάξεις καλό σενάριο χρειάζεσαι πολύ χρόνο και ο χρόνος σημαίνει χρήματα...κάτι απαγορευτικό στη δική του παραγωγή, οπότε ξεκίνησε από ένα υποτυπώδες σενάριο και τα υπόλοιπα προέκυψαν την ώρα των γυσισμάτων και της πρόβας, αφήνοντας τους ηθοποιούς του να αυτοσχεδιάσουν. Ομολογουμένως, το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. "Πολλοί πιστεύουν ότι για να κάνεις μια καλή ταινία χρειάζεσαι πολλά χρήματα ώστε να έχεις "γνωστούς " ηθοποιούς...εγώ ξεκίνησα την ταινία μου εν μέσω οικονομικής κρίσης...στην αρχή σκέφτηκα να δανειστώ από τράπεζες, μια και στη Γαλλία το σύστημα προστατεύει και προωθεί την κινηματογραφική παραγωγή. Εγώ όμως προτίμησα να κάνω την ταινία μου με αυτόν τον τρ΄όπο για να μπορώ να πω ό,τι θέλω, με όποιον τρόπο θέλω και με τον ηθοποιό που εγώ θέλω. Έτσι προέκυψε η ταινία". Όσον αφορα στη διανομή αναφέρει: "υπήρχαν πολλοί που μας ζητούσαν να αλλάξουμε την τελική μορφή της ταινίας μας, ώστε να βρει διανομή. Ε, λοιπόν όχι, θα βρούμε άλλους τρόπους διανομής..." "Πιστεύετε ότι η οικονομική κρίση προέρχεται από ηθική κρίση;" ρωτά το κοινό. "Σίγουρα στις μέρες μας υφίσταται μια πνευματική κρίση που δυσκολεύει την έξοδο από την οικονομική κρίση. Όμως, μέσα σε αυτό το κλίμα, γεννιέται και μια ανάγκη που σε ωθεί να σκέφτεσαι και παραπέρα, άλλα πράγματα...πρέπει νομίζω να βασιστούμε σε κάτι πέρα από τα υλικά!".

Under the Skin

Under The Skin

A Much Darker Hitchhiker’s Guide

Scarlett Johansson as a Deadly Alien in ‘Under the Skin’

Prisoners

Το ΕLC προτείνει για αυτήν την εβδομάδα: Prisoners

Detachment

Substitute Teacher, Just Trying to Do Good

by His Pupils

Syndicate content